Stmívání - recenze

27. února 2013 v 17:39 | Lucinda |  Recenze
První díl upírské milostné ságy, která se stala světovým bestsellerem. Isabella Swanová se stěhuje do Forks, městečka ve státě Washington, kde neustále prší. Zdá se jí, že na světě neexistuje nudnější a beznadějnější místo - až dokud nepotká tajuplného a přitažlivého Edwarda Cullena, který doslova obrátí její život vzhůru nohama. Do Isabellina příjezdu Edward úspěšně tajil před obyvateli městečka svou upírskou osobnost. Ale nikdo není v bezpečí, zvláště Isabella, člověk, který je Edwardovi nejdražší. Milenci však balancují na ostří nože - mezi touhou a hrozným nebezpečím. Stmívání je první díl celosvětově úspěšné romaticko-hororové ságy.
Nakladatelství:Egmont
Počet stránek: 407
Když jsem viděla film Stmívání,tak jsem okamžitě věděla,že musím mít knížku.O měsíc později jsem konečně vyrazila s mamkou do knihkupectví a hned jsem si vybrala knížku Stmívání.Předtím než jsem jí začela číst jsem našla nějaké recenze, i když jich moc nebylo.Stmívání moc lidí,kteří mají knížní blog nečetlo.Trochu mě to zklamalo,ale neodradilo mě to od čtení.
Knížka popisuje život Belly (někdy se jí říká i Isabella) a její přichod do Forks,kde se odstěhovala,aby nemusela žít s mamkou a jejím přítelem Philem.Ne že by je němala ráda,ale prostě chce matce udělat prostor,aby mohla žít svůj vlastní život.A tak se rozhodne,že je čas jet na nějakou dobu k tátovi,který žije ve Forks.Kde se jí nelíbí.Komu by se líbílo být na místě kde skoro bez přestání prší.No,mě teda ne:).

Už jsem tady říkala,že jsem se na knížku moc těšila hlavně kvůli filmu,který se mi moc líbil.Po přečtení knížky jsem byla celkem zklamaná.Ona není špatná,ale čekala jsem něco víc,něco co je podobné filmu.Ale díky knížce jsem se dočetla pár zajímavých věcí,které ve filmu nebyly.Což je škoda,protože kdyby tam byly,tak je ten film ještě lepší.Někdy jsem se u knížky celkem nudila,ale to bylo jenom párkrát.Ještě se na okamžik vrátím k srovnávání knížky a filmu.Kdyby totiž nebylo filmu,tak si nějaké scény vůbec,ale vůbec nedovedu představit.Což je škoda,protože správná knížka má prostě být taková,že když jenom čtu,tak si představujeme co se tam děje.Ale v tehleté knížce jsem musela přestat číst,abych si některé věci mohla představit a ani to někdy nepomohlo.Další věc,která mě zklamala je,že boj který se odehraje na konci jsem si vůbec nedokázala představit.Kdyby opravdu nebylo filmu,tak nevím jak bych si představovala.Možná že to bylo kvůli tomu,že to bylo psané spíš z pohledu Belly,takže tam některé věci chyběli.Což mě velmi mrzelo.Další a pokuď si nevzpomenu na další chybu,tak by tohle měla být poslední věc,která mi na knížce vadila.A to jsou romantické chvíle mezi Bellou a Edwardem.Žádná sláva.Ani jsem většinou nevnímala ty romantické chvíle,které mě měli oslnit.Měli být takové,že budu popadat dech a netrpělivě číst dál.Jenže ony nebyly.Byly pro mně asi největším zklamáním na celé knížce,protože na ty romantické chvilé jsem se moc těšila lákali mě víc než ostatní co bylo v knížce.A pořádně jsem se zklamala.Mohly být lepší mnohem lepší.Upřímně se bojím nebo spíš bála číst něco dalšího od Stephanie Meyerové,protože jsem se v ní hodně zklamala.Ale stejně jsem si další pokračování Twilight sagy nemohla nechat ujít.V následujích dnech by tady měli být recenze na Nový měsíc a na Zatmění.

Obálka:
Aspoň,že ta obálka mě nezklamala.Ke knížce se neuvěřitelně hodila.Byla taková tajemná,nepředvídatelná.Aspoň tak bych popsala obálku.Mě se moc líbíla.

Hodnocení: